Oulun kesävieraat tulivat ja menivät. Kyläilemässä kävi äiti, isi, Aku ja Iines. Viikko meni ihan liian nopeasti ja puolet asioista jäi tekemättä, mutta jäipähän jotakin myös ens kertaan :) Pihla sai mielestään uusia parhaita kavereita. Olin ihan vakuuttunut, että Pihla pelkää ainakin Akua......joo, ei pelännyt. Mutta Aku tais pelätä Pihlaa melkein enemmän kuin kärpäsiä. Kiva kun kävitte, oli ihana viikko :)

Pihla sai tänään ensimmäisen rokotteen. Tarkastuksessa löytyi: neljä raajaa ja pää, sydän kuului ja siru tunnistettiin. Kaikin puolin reipas pentu, mutta sehän me jo tiedettiinkin :) Opittuja uusia asioita: sänkyyn pääse, kun oikein punnertaa. Kepittämis reenit aloitettiin viikolla, samoin seisomista ja maahan menoa on reenattu istumisen lisäksi. Pihla hakee kontaktia jo yllättävän hienosti ja luoksetuloa pyritään vahvistamaan päivittäin. Suurin osa päivästä kuluu Pipsan kanssa hammastellen ja leikkien. Pörrin kanssa sopimus pitää edelleen: Pihla ei riivaa Pörriä ja Pörri ei tee Pihlasta päätöntä. Ja niin, Pihla painoi aika tarkkaan 4 kg, joten ruoka maistuu :)

"Perhosta mä metsästän, tahdon saada suuren....... Enkä pelkää ollenkaan"

1777909.jpg

1777915.jpg'

Tämä maailmankirjat uusiksi kirjoittava, siniraita-possu, paikallistettiin Pappilanniemen pusikoista vuosien piinallisen etsimisen jälkeen. Laji on erittäin uhanalainen ja esiintyy vain hyvin lämpiminä heinäkuun päivinä pyöreän luun seurassa. 

1777921.jpg

"Minä ehkä olen ulkoisesti iso ja musta, mutta sisäisesti minä olen erittäin pieni ja vaalenpunainen. Tästä johtuen minä pelkään erittäin paljon kärpäsiä, koska ne....no, ne nyt vain sattuvat pelottamaan minua hyvin paljon."

1777945.jpg

Iines tavoitteli itselleen Hot Dog-arvonimeä.

1777957.jpg

NN tädille tiedoksi :), Pipsan kanssa mennään kaikkien rotujen näyttelyyn Valkeakoskelle lauantaina 23.8 ja syyskuulle ollaan ajateltu Hyvinkään näyttelyä 20. päivä. Joten kai se näyttely keiju on meitä käynyt puraseen :)

Tosin R oli oikeassa, Pipsan juoksu taitaa olla alkamassa. Siitä ei vielä varmuutta ole, joten sunnuntaina ollaan näillä näkymin menossa Kirkkonummen agi-kisoihin.

Mitenkähän tuo näyttely ja juoksu sopii yhteen....jos oikein ymmärsin, niin juoksuisen nartun saa viedä näyttelyyn, mutta onko se sitten "järkevää" ? Pipsahan vuotaa niin vähän, että juoksua tuskin huomaa, mutta Pipsa on välillä joko apaattinen tai sitten hiton kiukkunen....